To silnik, którego naprawa jest bardzo trudna i kosztowna a często wręcz nieopłacalna.
Tego silnika nie da się tanio i dobrze naprawić.
Silniki CRT CZV CZZ najczęściej są do takiego stopnia zatarte, że nie opłaca się ich naprawiać
Jeśli wał korbowy uległ zatarciu to często jest też skrzywiony i nie nadaje się do regeneracji.
Remont takiego silnika w którym trzeba wymienić wał korbowy oraz wałki rozrządu, tłoki i inne części które zawsze trzeba wymienić musiałby kosztować ponad 50 tysięcy złotych
Takiego remontu nie opłaca się wykonywać
Uważaj na tanie oferty ! Próbując trochę zaoszczędzić możesz stracić znacznie więcej.
Większość silników używanych oferowanych jest z gwarancją rozruchową i bez faktury.
Jeśli taki silnik zatrze się po kilku miesiącach to okaże się żę wyrzuciłeś w błoto sporą kasę.
Podobnie jest z silnikami, które sprzedający nazywają „odnowionymi” lub „po remoncie”.
One również, najczęściej oferowane są z bardzo krótką gwarancją oraz bez faktury VAT.
Ich sprzedawcy nie chcą brać odpowiedzialności za wykonany "remont", dlatego iż doskonale wiedzą że silnik po takim remoncie nie pojeździ zbyt długo.
Zobacz co się stało z silnikiem zakupionym na Allegro po przejechaniu niespełna 1500 km.
Jeśli nie chcesz żeby Twoja historia skończyła się tak samo Skorzystaj z naszej oferty.
Silniki CRT CZV CZZ CVM kosztują w autoryzowanych serwisach Audi 73 759 zł.
U nas taki NOWY silnik kosztuje 54900 zł.
Aktualne ceny wszystkich modeli silników 3,0 TDI znajdziesz w naszym sklepie internetowym.
W ASO silniki te są na zamówienie i często na dostawę trzeba poczekać nawet kilka tygodni.
U nas zawsze posiadamy je na miejscu i wymieniamy nawet 4 sztuki w tygodniu.
Wymieniając silnik 3,0 TDI w VAG-EXPERT zaoszczędzisz nawet 48 000 złoty.
To jest przykład od klienta, któremu ASO wyceniło wymianę na 120 237 zł a u nas zapłacił 72 800 zł.
Dlaczego aż tak duża różnica w cenie ?
Silnik jest u nas około 30 % tańszy niż w serwisach autoryzowanych, to oszczędność ponad 17 tys. zł.
Wymiana silnika wraz z materiałami, w tym przypadku okazała się u nas tańsza o 31 000 zł.
Posiadamy niewątpliwe doświadczenie w remontach i wymianie silników. Zajmujemy się tym od 30 lat. Wyremontowaliśmy ponad 500 silników 3,0 TDI i zamontowaliśmy około 280 takich NOWYCH silników.
Wymiana silnika 3,0 TDI to dość skomplikowana operacja, wymagająca wiedzy i doświadczenia.
Nieprawidłowo wykonany montaż silnika oraz brak usunięcia usterek w elementach osprzętu, które spowodowały zatarcie pierwotnego silnika, spowoduje awarię nowej jednostki.
Wymiana zatartego silnika 3,0 TDI to proces składający się z wielu czynności związanych z ustaleniem oraz naprawą lub wymianą elementów osprzętu silnika, które były przyczyną jego zatarcia oraz elementów które na skutek tej awarii zostały uszkodzone.
Filtr testujemy przy użyciu profesjonalnej maszyny, Szwajcarskiej firmy FFSolution
Jeśli DPF jest zapchany podejmujemy próbę wyczyszczenia go, przy pomocy tego urządzenia, metodą która jest w stanie usunąć do 99 % zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze.
Jeśli proces czyszczenia się nie powiedzie, filtr cząstek stałych musi zostać wymieniony.
Posiadamy na miejscu nowe filtry cząstek stałych do wszystkich Audi i Vw z silnikami 3,0 TDI
Posiadamy także używane DPF-y z gwarancją (z minimalnymi przebiegami) w atrakcyjnych cenach.
Dzieje się tak dlatego że turbosprężarka jest smarowana tym samym olejem co silnik. Jest ona szczególnie narażona na uszkodzenia z powodu wysokich obrotów z jakimi pracuje jej wirnik.
Zgodnie z instrukcją VAG, turbosprężarka powinna zostać wymieniona razem z zatartym silnikiem.
Zalecenie takie bierze się z tego że autoryzowane serwisy nie posiadają urządzeń do wypłukania z turbiny opiłków, które mogą tam być z zatartego silnika oraz do wykonania testu turbosprężarki.
Nasz serwis dysponuje profesjonalną maszyną do testowania sprawności turbosprężarek TurboTest marki Cimat, więc każdą turbinę sprawdzamy.
Okazuje się że w 70 % przypadków sprężarek nie trzeba wymieniać razem z silnikiem.
Jeśli jednak turbina okaże się być zatarta to możemy ją zregenerować. Posiadamy również nowe turbosprężarki w atrakcyjnych cenach.
Przy każdej wymianie silnika 3,0 TDI czyścimy z nagarów elementy układu dolotowego silnika
Kolejnymi elementami, które będziemy przekładać do nowego silnika jest cały układ dolotowy. Te elementy wymagają solidnego wyczyszczenia z nagarów, które ograniczają przepływ powietrza. W naszym serwisie posiadamy profesjonalne urządzenia do mycia części, myjnie ultradźwiękowe oraz myjkę komorową. Dzięki czemu wszystkie elementy dokładnie wyczyścimy przed ich ponownym montażem. Oczywiście elementy zawierające elektronikę jak przepustnice czy klapy czyścimy ręcznie.
Wszystkie uszczelki pod przekładane elementy stosujemy nowe. Wymieniamy filtr paliwa i powietrza oraz gaz i olej w klimatyzacji.
Przed uruchomieniem silnika wykonujemy jeszcze całą procedurę przed uruchomieniową zgodnie z instrukcjami serwisowymi. Więc uruchamiamy tester diagnostyczny ODIS, logujemy się do systemów online producenta i wykonujemy po kolei wszystkie wymagane czynności, takie jak aktualizacja oprogramowania sterownika silnika, dopisanie kodów IMA - ISA wtryskiwaczy, przypisanie pompy paliwa, adaptacja turbosprężarki, odpowietrzenie układu paliwowego, oraz adaptacje i parametryzacje pozostałych elementów. W samochodach z instalacją 48 volt dodatkowo włączamy system, który był rozłączony na czas prac naprawczych. Dopiero po wykonaniu tych czynności odpalamy silnik. Następnie kasujemy błędy we wszystkich sterownikach oraz ponownie sprawdzamy czy wszystko jest w porządku, no i oczywiście zapisujemy protokół z wykonanych czynności.
Nieprawidłowo wykonany montaż silnika oraz brak usunięcia usterek w elementach osprzętu, które spowodowały zatarcie pierwotnego silnika, spowoduje awarię nowej jednostki.
Wymiana zatartego silnika 3,0 TDI to proces składający się z wielu czynności związanych z ustaleniem oraz naprawą lub wymianą elementów osprzętu silnika, które były przyczyną jego zatarcia oraz elementów które na skutek tej awarii zostały uszkodzone.
Ustalamy przyczyny zatarcia silnika
Nieprawidłowo wykonany montaż silnika oraz brak usunięcia usterek w elementach osprzętu, które spowodowały zatarcie pierwotnego silnika, spowoduje awarię nowej jednostki.
Wymiana zatartego silnika 3,0 TDI to proces składający się z wielu czynności związanych z ustaleniem oraz naprawą lub wymianą elementów osprzętu silnika, które były przyczyną jego zatarcia oraz elementów które na skutek tej awarii zostały uszkodzone.
Ustalamy przyczyny zatarcia silnika
Cały proces wymiany silnika 3,0 TDI trwa 2 dni. Wymieniamy w tym czasie równocześnie, silniki w dwóch samochodach. W ciągu miesiąca montujemy nawet 20 nowych silników V6 TDI i około 5 remontowanych. Zaufaj naszemu doświadczeniu i skorzystaj z naszych usług. Aktualne ceny nowych silników, które posiadamy znajdziesz na stronie: nowesilniki.pl
Masz pytania dotyczące wymiany lub naprawy silnika ?
Pomożemy Ci podjąć decyzję
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów