To silnik, którego naprawa jest bardzo trudna i kosztowna a często wręcz nieopłacalna.
Tego silnika nie da się tanio i dobrze naprawić.
Silniki CRT CZV CZZ najczęściej są do takiego stopnia zatarte, że nie opłaca się ich naprawiać
Jeśli wał korbowy uległ zatarciu to często jest też skrzywiony i nie nadaje się do regeneracji.
Remont takiego silnika w którym trzeba wymienić wał korbowy oraz wałki rozrządu, tłoki i inne części które zawsze trzeba wymienić musiałby kosztować ponad 50 tysięcy złotych
Takiego remontu nie opłaca się wykonywać
Uważaj na tanie oferty ! Próbując trochę zaoszczędzić możesz stracić znacznie więcej.
Większość silników używanych oferowanych jest z gwarancją rozruchową i bez faktury.
Jeśli taki silnik zatrze się po kilku miesiącach to okaże się żę wyrzuciłeś w błoto sporą kasę.
Podobnie jest z silnikami, które sprzedający nazywają „odnowionymi” lub „po remoncie”.
One również, najczęściej oferowane są z bardzo krótką gwarancją oraz bez faktury VAT.
Ich sprzedawcy nie chcą brać odpowiedzialności za wykonany "remont", dlatego iż doskonale wiedzą że silnik po takim remoncie nie pojeździ zbyt długo.
Zobacz co się stało z silnikiem zakupionym na Allegro po przejechaniu niespełna 1500 km.
Jeśli nie chcesz żeby Twoja historia skończyła się tak samo Skorzystaj z naszej oferty.
Nowe silniki CRT CZV CZZ kosztują w autoryzowanych serwisach Audi 80559 zł.
W naszym serwisie zamiast tych niezbyt udanych silników montujemy jednostki o kodzie DEN, które są poprawioną wersją w/wym. silników i w ASO Vw, jako Austauschmotor (oddając złom) kosztują 57969 zł.
U nas taki NOWY silnik kosztuje 54900 zł.
W ASO silniki te są na zamówienie i często na dostawę trzeba poczekać nawet kilka tygodni.
U nas zawsze posiadamy je na miejscu i wymieniamy nawet 4 sztuki w tygodniu.
Wymieniając silnik 3,0 TDI w VAG-EXPERT zaoszczędzisz nawet 48 000 złoty.
To jest przykład od klienta, któremu ASO wyceniło wymianę na 120 237 zł a u nas zapłacił 72 800 zł.
Dlaczego aż tak duża różnica w cenie ?
Różnica bierze się z polityki handlowej marek Audi i Volkswagen. Silniki CRT CZV i CZZ przeznaczone są do Audi (czyli marki premium) dlatego kosztują w ASO prawie 23 tysiące więcej niż silnik DEN (który jest do Volkswagena) pomimo że niczym się od niego nie różnią.
Poza tym my sprzedajemy te silniki taniej niż ASO, oraz dużo mniej kasujemy za wymianę
Posiadamy niewątpliwe doświadczenie w remontach i wymianie silników. Zajmujemy się tym od 28 lat. Wyremontowaliśmy ponad 300 silników 3,0 TDI i zamontowaliśmy około 240 takich NOWYCH silników.
Nieprawidłowo wykonany montaż silnika oraz brak usunięcia usterek w elementach osprzętu, które spowodowały zatarcie pierwotnego silnika, spowoduje awarię nowej jednostki.
Wymiana zatartego silnika 3,0 TDI to proces składający się z wielu czynności związanych z ustaleniem oraz naprawą lub wymianą elementów osprzętu silnika, które były przyczyną jego zatarcia oraz elementów które na skutek tej awarii zostały uszkodzone.
Ustalamy przyczyny zatarcia silnika
Wtryskiwacze testujemy na profesjonalnym stole probierczym Carbon Zapp MTBR
Wtryskiwacz który nie zaliczy testów trzeba wymienić. Jeśli osiągnie wynik pozytywny otrzyma nowy kod Imei, który później trzeba dopisać do sterownika w samochodzie.
Filtr testujemy przy użyciu profesjonalnej maszyny, Szwajcarskiej firmy FFSolution
Jeśli DPF jest zapchany podejmujemy próbę wyczyszczenia go z użyciem w/wym urządzenia. Jeśli proces czyszczenia się nie powiedzie, filtr cząstek stałych musi zostać wymieniony.
Turbosprężarkę testujemy na profesjonalnym urządzeniu TurboTest firmy Cimat
Turbina jest smarowana olejem silnikowym, dlatego często jest również zatarta z tych samych przyczyn co silnik. Jeśli turbina nie przejdzie pozytywnie testu trzeba ją wymienić.
To kolejny ważny zabieg który wykonujemy podczas każdej wymiany silnika
Polega on na przeprogramowaniu sterownika silnika tak aby uzyskać wyższe ciśnienie oleju silnikowego, taka modyfikacja pozwoli znacznie wydłużyć żywotność nowego silnika.
Przy każdej wymianie silnika 3,0 TDI czyścimy z nagarów elementy układu dolotowego silnika
Wymieniamy elementy osprzętu zanieczyszczone opiłkami z zatartego silnika, których nie da się skutecznie oczyścić, takie jak chłodnica oleju czy czujnik poziomu oleju. Wszystkie uszczelki pod przekładane elementy stosujemy nowe. Wymieniamy filtr paliwa i powietrza oraz gaz i olej w klimatyzacji.
Masz pytania dotyczące wymiany lub naprawy silnika ?
Pomożemy Ci podjąć decyzję
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów