Masz pod maską tykającą bombę !
Obniżone ciśnienie oleju w silniku stosowane jest w wszystkich samochodach Volkswagen: Touareg Amarock oraz Audi: A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 z silnikami 3,0 TDI V6 generacji EA897evo.
Problem dotyczy kilkuset tysięcy pojazdów Vw i Audi wyprodukowanych po 2013 roku.
Oprócz niskiego ciśnienia oleju, do zatarcia silnika dochodzi też z powodu zbyt późnego ostrzeżenia o braku ciśnienia. Komunikat WYŁACZ SILNIK pojawia się dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,6 Bara a wtedy na uratowanie silnika przed zatarciem jest już za późno.
Zatarciu silnika z powodu braku smarowania można zapobiec przez korektę odpowiednich ustawień ciśnienia oleju w sterowniku silnika.
Polecamy zapoznanie się z wszystkimi przyczynami zacierania się silników 3,0 TDI
Obniżenie ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, miało spowodować mniejsze zużycie energii potrzebnej do wytworzenia tegoż ciśnienia. Sposobem na zmniejszenie mocy potrzebnej do napędu pompy oleju jest zastosowanie pompy o regulowanej wydajności sterowanej przez komputer silnika.
Mniej energii zużytej przez pompę oleju, miało się przełożyć na poprawę emisji spalin.
Cały ten patent wprowadzono po to aby spełnić wymogi emisji spalin zgodne z normą EURO 6.
Działa to tak: komputer sterujący pracą silnika, odbiera dane z czujnika mierzącego ciśnienie oleju, a następnie steruje elektrozaworem, tak aby uzyskać wartości zgodne z zapisanymi w mapie, która określa ciśnienie oleju w zależności od jego temperatury i obrotów silnika.
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.
Do naszego serwisu trafiają Volkswageny i Audi 3,0 TDI, wyposażone w pompę oleju o zmiennej wydajności, w których silniki zatarły się przy przebiegu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów !
Silniki w tych pojazdach często są tak mocno zatarte, że nie opłaca się ich naprawiać.
to w Twoim samochodzie, najprawdopodobniej jest silnik EA897evo, w którym znajduje się pompa oleju o zmiennej wydajności i jest obniżone ciśnienie oleju silnikowego.
Sprawdź czy w Twoim samochodzie jest taki silnik. Odczytaj oznaczenie silnika z naklejki.
Jeśli masz silnik EA897evo i nikt wcześniej nie poprawił w nim ustawień ciśnienia oleju, to na pewno Twojemu silnikowi grozi zatarcie, z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.
Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju w Twoim silniku.
Odczytasz to każdym testerem diagnostycznym.
Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).
Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.
Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.
Oś pozioma to ilość obrotów silnika na minutę.
W osi pionowej, wartość ciśnienia oleju w Barach
Linia czerwona wykresu przedstawia ciśnienie zmierzone w samochodzie Audi z roku 2016, w którym ciśnienie oleju nie zostało zmienione.
Linia pomarańczowa przedstawia ciśnienie oleju w Audi wyprodukowanym w 2021 roku.
Jak widać ciśnienie oleju jest tu trochę wyższe. To znaczy że konstruktorzy Audi jednak zmodyfikowali mapę ciśnienia oleju, choć oficjalnie nie podają z jakiego powodu.
Linia zielona przedstawia ciśnienie oleju w samochodach po naszej modyfikacji.
Jak widać jest ona znacznie nad pozostałymi, ponieważ ciśnienie oleju jest dużo wyższe.
Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.
Oczywiście jeśli zastosujesz się do polecenia, natychmiast się zatrzymasz i wyłączysz silnik !
Podczas modyfikacji ciśnienia oleju w Audi i Volkswagenach 3,0 TDI podnosimy również wartości ciśnienia, przy których samochód uruchomi komunikat ostrzegawczy nakazujący zatrzymanie silnika.
Masz pytania dotyczące wymiany lub naprawy silnika ?
Pomożemy Ci podjąć decyzję
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów