Uratuj silnik 3,0 TDI przed zatarciem

Zatarty wał korbowy

Jeśli posiadasz Volkswagena lub Audi 3,0 TDI wyprodukowane po 2013 roku.

Masz pod maską tykającą bombę !

Jest nią zbyt niskie ciśnienie oleju.

Zmień to zanim Twój silnik się zatrze.

Niskie ciśnienie oleju, jest główną przyczyną zacierania się silników 3,0 TDI trzeciej generacji.

Obniżone ciśnienie oleju w silniku stosowane jest w wszystkich samochodach Volkswagen: Touareg Amarock oraz Audi: A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 z silnikami 3,0 TDI V6 generacji EA897evo.

Problem dotyczy kilkuset tysięcy pojazdów Vw i Audi wyprodukowanych po 2013 roku.

Oprócz niskiego ciśnienia oleju, do zatarcia silnika dochodzi też z powodu zbyt późnego ostrzeżenia o braku ciśnienia. Komunikat WYŁACZ SILNIK pojawia się dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 0,6 Bara a wtedy na uratowanie silnika przed zatarciem jest już za późno.

Naprawimy to i uratujemy Twój silnik.

Zatarciu silnika z powodu braku smarowania można zapobiec przez korektę odpowiednich ustawień ciśnienia oleju w sterowniku silnika.

Polecamy zapoznanie się z wszystkimi przyczynami zacierania się silników 3,0 TDI

Niskie ciśnienie oleju

Sterowanie ciśnieniem oleju

W jakim celu obniżono ciśnienie oleju ?

Obniżenie ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, miało spowodować mniejsze zużycie energii potrzebnej do wytworzenia tegoż ciśnienia. Sposobem na zmniejszenie mocy potrzebnej do napędu pompy oleju jest zastosowanie pompy o regulowanej wydajności sterowanej przez komputer silnika.

Mniej energii zużytej przez pompę oleju, miało się przełożyć na poprawę emisji spalin.

Cały ten patent wprowadzono po to aby spełnić wymogi emisji spalin zgodne z normą EURO 6.

Działa to tak: komputer sterujący pracą silnika, odbiera dane z czujnika mierzącego ciśnienie oleju, a następnie steruje elektrozaworem, tak aby uzyskać wartości zgodne z zapisanymi w mapie, która określa ciśnienie oleju w zależności od jego temperatury i obrotów silnika.

Zbyt niskie ciśnienie oleju doprowadza do zniszczenia silnika oraz turbosprężarki.

Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.

Do naszego serwisu trafiają Volkswageny i Audi 3,0 TDI, wyposażone w pompę oleju o zmiennej wydajności, w których silniki zatarły się przy przebiegu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów !

Silniki w tych pojazdach często są tak mocno zatarte, że nie opłaca się ich naprawiać.

Podnieś ciśnienie oleju zanim dojdzie do awarii

Jeśli posiadasz Audi lub Volkswagena 3,0 TDI wyprodukowane po 2013 roku,

to w Twoim samochodzie, najprawdopodobniej jest silnik EA897evo, w którym znajduje się pompa oleju o zmiennej wydajności i jest obniżone ciśnienie oleju silnikowego.

Sprawdź czy w Twoim samochodzie jest taki silnik. Odczytaj oznaczenie silnika z naklejki.

Możesz też podać nam VIN samochodu, sprawdzimy jaki silnik się w nim znajduje.

Jeśli masz silnik EA897evo i nikt wcześniej nie poprawił w nim ustawień ciśnienia oleju, to na pewno Twojemu silnikowi grozi zatarcie, z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.

Zmiana ustawień ciśnienia oleju pomoże przedłużyć życie Twojego silnika.

Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju w Twoim silniku.

Odczytasz to każdym testerem diagnostycznym.

Obejrzyj film. Pokazujemy jak to zrobić.

Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).

Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.

Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.

Jakie jest ciśnienie oleju w silnikach EA897evo ?

Krzywa ciśnienia oleju silnikowego
Wykresy przedstawiają jak rośnie ciśnienie oleju za wzrostem obrotów silnika.

Oś pozioma to ilość obrotów silnika na minutę.

W osi pionowej, wartość ciśnienia oleju w Barach

Linia czerwona wykresu przedstawia ciśnienie zmierzone w samochodzie Audi z roku 2016, w którym ciśnienie oleju nie zostało zmienione.

Jak widać na wolnych obrotach oraz aż do 2000 obr/min ciśnienie oleju wynosi tylko 1 Bar.
Przy 2500 obr. ciśnienie osiąga zaledwie 1,25 Bara
Dopiero po przekroczeniu 2500 obrotów n minutę ciśnienie wzrasta do 3,5 Bar

Linia pomarańczowa przedstawia ciśnienie oleju w Audi wyprodukowanym w 2021 roku.

Jak widać ciśnienie oleju jest tu trochę wyższe. To znaczy że konstruktorzy Audi jednak zmodyfikowali mapę ciśnienia oleju, choć oficjalnie nie podają z jakiego powodu.

Na wolnych obrotach mamy wynik 1.3 Bara
Już od 1000 obr. ciśnienie delikatnie rośnie
Przy 2000 obr/min widzimy już prawie 2 Bary
Przy 2500 obr/min ciśnienie osiąga 3,3 Bara

Linia zielona przedstawia ciśnienie oleju w samochodach po naszej modyfikacji.

Jak widać jest ona znacznie nad pozostałymi, ponieważ ciśnienie oleju jest dużo wyższe.

Na wolnych obrotach wynosi ono 1.6 Bara
Wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie, by przy 1500 obr. osiągnąć już 2.4 Bara
Przy 2000 obr/min widzimy już wartość 3 Bary
Przy 2500 obr/min ciśnienie oleju wynosi 3,6 Bara

Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.

Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju

Zatarty wał korbowy

Wyłącz silnik.

Ciśnienie oleju za niskie.

Taki komunikat na liczniku powinien uchronić silnik przed zatarciem.

Oczywiście jeśli zastosujesz się do polecenia, natychmiast się zatrzymasz i wyłączysz silnik !

Komunikat taki powinien się pojawić, jeśli ciśnienie oleju w silniku spadnie do takiej wartości że może dojść do zatarcia silnika. Powinien się pojawić na tyle wcześnie aby uszkodzeniu silnika można było zapobiec.

Niestety ostrzeżenie pojawia się za późno !

Taki komunikat w większości Audi z silnikiem 3,0 TDI trzeciej generacji pojawi się dopiero kiedy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,6 Bara.

Przy tak niskim ciśnieniu oleju w silniku V6 TDI, jego wał korbowy już dawno się zaciera.

Ostrzeżenie powinno pojawić się wcześniej !

W samochodach z silnikami 3,0 TDI EA897 evo komunikat o niskim ciśnieniu oleju pochodzi od sterownika silnika silnika. To w nim zapisana jest wartość przy, której ostrzeżenie ma się pojawić.

Podczas modyfikacji ciśnienia oleju w Audi i Volkswagenach 3,0 TDI podnosimy również wartości ciśnienia, przy których samochód uruchomi komunikat ostrzegawczy nakazujący zatrzymanie silnika.

Tego nie robią inne warsztaty.

Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.

Poznaj nas lepiej

Baner VAG-EXPERT

Dodatkowo proponujemy:

Transport samochodu

Odbierzemy Twój samochód do naprawy z dowolnego miejsca w Polsce i Europie

Samochód zastępczy

Na cały czas naprawy Twojego pojazdu możesz otrzymać samochód zastępczy

Skontaktuj się z nami

Konsultantka VAG-EXPERT

Masz pytania dotyczące wymiany lub naprawy silnika ?

Pomożemy Ci podjąć decyzję

08:00-18:00
VAG-EXPERT

ul. Kolonia 19

43-430 Skoczów

Autorem i właścicielem tej strony jest: