Masz pod maską tykającą bombę !
Obniżone ciśnienie oleju w silniku stosowane jest w wszystkich samochodach Volkswagen Touareg oraz Audi A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 z silnikami 3,0 TDI V6 generacji EA897evo.
Problem dotyczy kilkuset tysięcy Audi i Volkswagenów wyprodukowanych po 2013 roku.
Dopiero w marcu 2020 roku koncern Vw zmienił ustawienia silnika podnosząc ciśnienie oleju.
Niestety ekologia wygrała z rozsądkiem i ciśnienie oleju w autach po 2020 roku nadal jest zbyt niskie. Naszym zdaniem ciśnienie oleju należy podnieść znacznie bardziej niż zrobili to programiści z Vw.
Oprócz niskiego ciśnienia oleju przyczyną zatarcia silnika może być też rozcieńczenie oleju paliwem.
Obniżenie ciśnienia oleju przy niskich obrotach silnika, miało spowodować mniejsze zużycie energii potrzebnej do wytworzenia tegoż ciśnienia. Sposobem na zmniejszenie mocy potrzebnej do napędu pompy oleju jest zastosowanie pompy o regulowanej wydajności sterowanej przez komputer silnika.
Mniej energii zużytej przez pompę oleju, miało się przełożyć na poprawę emisji spalin.
Cały ten patent wprowadzono po to aby spełnić wymogi emisji spalin zgodne z normą EURO 6.
Działa to tak: komputer sterujący pracą silnika, odbiera dane z czujnika mierzącego ciśnienie oleju, a następnie steruje elektrozaworem, tak aby uzyskać wartości zgodne z zapisanymi w mapie, która określa ciśnienie oleju w zależności od jego temperatury i obrotów silnika.
Tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.
Do naszego serwisu trafiają Volkswageny i Audi 3,0 TDI, wyposażone w pompę oleju o zmiennej wydajności, w których silniki zatarły się przy przebiegu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów !
Silniki w tych pojazdach często są tak mocno zatarte, że nie opłaca się ich naprawiać.
to w Twoim samochodzie, najprawdopodobniej jest silnik EA897evo, w którym znajduje się pompa oleju o zmiennej wydajności i jest obniżone ciśnienie oleju silnikowego.
Sprawdź czy w Twoim samochodzie jest taki silnik. Odczytaj oznaczenie silnika z naklejki.
Jeśli masz silnik EA897evo i nikt wcześniej nie poprawił w nim ustawień ciśnienia oleju, to na pewno Twojemu silnikowi grozi zatarcie, z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju.
Sprawdź jakie jest ciśnienie oleju w Twoim silniku.
Odczytasz to każdym testerem diagnostycznym.
Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).
Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.
Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.
Oś pozioma to ilość obrotów silnika na minutę.
W osi pionowej jest ciśnienie oleju (dla uproszczenia podaję w Barach i po odjęciu ciśnienia atmosferycznego)
Jeśli masz auto wyprodukowane pomiędzy rokiem 2014 a 2021 i nikt wcześniej nie poprawił ustawień ciśnienia oleju, to ciśnienie oleju w Twoim silniku będzie rosło zgodnie z czerwoną linią przedstawionego tu wykresu.
Linia pomarańczowa przedstawia wskazanie ciśnienia w samochodach wyprodukowanych po 2021 roku.
Linia zielona przedstawia wskazanie ciśnienia w samochodach po naszej modyfikacji oprogramowania.
Podniesienie ciśnienia oleju wykonujemy na poczekaniu (trwa to około pół godziny).
Na powyższym filmie pokazuję jak to robimy.
Podnosząc ciśnienie oleju uratujesz silnik przed zatarciem i ogromnymi kosztami naprawy.
Masz pytania dotyczące wymiany lub naprawy silnika ?
Pomożemy Ci podjąć decyzję
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów